2.4.07

Toekomstscenario's


Dit jaar neem ik deel aan de concretisering van de toekomst. Samen met andere leden van het Genootschap voor IndustriĆ«le marketeers van de STEM Techniek en Marketing ontwikkelen we toekomstscenario’s rond thema’s als ‘Energie en klimaat’. Dit doen we middels een aantal inspirerende masterclasses van het STEM-Genootschap, waarin we o.a. kijken naar de invloed van Europese landen op de energiezekerheid.

Inmiddels heeft Nyenrode-hoogleraar toekomstonderzoek Bart van Steenbergen ons een aantal trends en methoden van scenarioplanning toegelicht tijdens een interessante sessie. Zijn collega Henry Robben gaat 12 april in op het Business Roadmapping-model. Op 13 december 2007 presenteren we tijdens een Eindejaarsbijeenkomst de toekomstscenario’s.
De masterclasses zijn bedoeld voor leden van het STEM-Genootschap, maar ook andere managers zijn welkom. Mail me als je een uitnodiging wilt ontvangen voor een van deze sessies.